Jaunumi
eadresepng

Izmanto mūsdienīgu un ērtu rīku saziņai ar valsts iestādēm, proti, e-adresi, kas pieejama valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.lvIzveido e-adresi un elektroniski saņem visas ziņas no valsts un pašvaldību iestādēm, kuras agrāk tika sūtītas pa pastu uz deklarēto adresi.

Elektroniskā adrese jeb e-adrese  iedzīvotājiem un uzņēmējiem rada iespēju saziņu ar valsts un pašvaldību iestādēm turpmāk veikt elektroniski un vienuviet – savā e-adresē, kā arī kalpo par vienotu saziņas platformu visām valsts iestādēm.

E-adrese ir vienota saziņas platforma, kuru var pielīdzināt jau ierastajai internetbankai – slēgtā vidē, valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.lv ikvienam e-adreses lietotājam ir drošs konts, kas nodrošina oficiālo ziņojumu no valsts iestādēm saņemšanu un glabāšanu. Tāpat e‑adrese sniedz iespēju iedzīvotājam un uzņēmējam iespēju nosūtīt ziņu ikvienai valsts un pašvaldību iestādei, kuru skaits sasniedz gandrīz trīs tūkstošus.

Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pakalpojumi, kurus vari saņemt savā e-adresē, pieejami šeit - https://www.ic.iem.gov.lv/lv/pakalpojumi. Rakstot uz mūsu e-adresi un saņemot pakalpojumus savā e-adresē, būsi pārliecināts, ka visa informācija, tostarp, Tavi personas dati, ir drošībā. 

Kā izveidot un lietot e-adresi? Aplūko vizuālo materiālus:

E-adrese neaizstās e-pastu – uz savu norādīto e-pasta adresi varēs saņemt informāciju par ziņojuma ienākšanu e-adresē, bet ne pašu ziņojumu.

E-adrese risina būtiskus jautājumus, piemēram, cilvēkiem bieži atšķiras deklarētā un reālā dzīvesvieta, kā arī liels skaits Latvijas valsts piederīgo ilgstoši uzturas ārvalstīs. Ņemot vērā, ka ne visur ir nodrošināta vides pieejamība, arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, pateicoties e-adresei, saziņa ar valsti kļūst ērtāka.

Līdz ar e-adreses izveidošanu persona darīs valstij zināmu, ka turpmāk tā ar valsts pārvaldes iestādēm vēlas sazināties tikai elektroniski. Piemēram, ja iedzīvotājs līdz šim ziņojumus (uzaicinājums uz vēlēšanām) vai rēķinus (nekustamā īpašuma nodokļa aprēķins) no valsts saņēma uz deklarētās dzīvesvietas adresi, tad, izveidojot e-adresi, turpmāk informācija tiks sūtīta elektroniski tajā.

 

E-adresi ir izstrādājusi Valsts reģionālās attīstības aģentūra (VRAA) sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM).